8

9
  14     7   11
1

Haparanda Teaterförening/Riksteatern är en ideell förening som vill befrämja teater- och kulturutbudet i Sveriges östligaste stad, därtill nordligaste kuststad.
Vårt vida teaterkulturbegrepp innefattar även musik och dans, både på egen hand eller tillsammans med andra föreningar både i centralorten och i byarna.
Ett medlemskap i vår förening ger rika möjligheter till kulturella upplevelser och dessutom bra rabatter genom Riksteaterns Scenpass Sverige, här hemma och i övriga landet. På grund av vårt läge är vi gränsöverskridande i våra arrangemang. Gå med Du också i Haparanda Teaterförening, det lönar sig på många vis!

Ring gärna vår kontaktperson Terttu Korpela om du vill veta mer, 072-5055919

Välkommen!
Anki Kemi

Styrelselista Haparanda Teaterförening

Anki Kemi, ordförande
Tornedaling som älskar kultur i alla former; tycker själv om att skapa men även att arrangera, se, höra, uppleva och njuta av både konst, musik, teater, film och mycket mer.

Anna Lindkvist, vice ordförande
"Här och nu. Ljus. Människor. Möten. Kombinationer av uttryck. Musik. Röst. Rörelse. Bild. Tystnad. Mörker. Scenkonst. Det är sånt som jag har ägnat mig åt under stor del av mitt liv och jag tycker fortfarande att det är lika spännande, vare sig jag är i Haparanda eller i Göteborg (som var min hemstad fram till 2007)."

Terttu Korpela, kassör

Linnea Nyström, Sekreterare
Föreningslivet ligger mig varmt om hjärtat och det samma gäller kultur i olika former. Som styrelsemedlem kunna vara med att påverka utbud och få vara med i planering är ett extra plus i det hela.

Eva Kaaremo, Styrelseledamot
Allmänt kulturintresserad. Förväntansfullt, roligt och spännande som publik få uppleva framförandet på scen, på film samt bildkonst. Att som styrelsemedlem få ta del av kulturutbudet på planeringsnivå ger en samma känslor.

Antero Nousiainen, Styresleledamot

Åsa Lindgren, Styrelseledamot